torsdag 4 oktober 2012

Böneutrop i Sverige

En grej som jag tkr är jävla irriterande är att vi svenskar blir kallade rasister för minsta lilla! Vi får inte sjunga nationalsången på skolavslutningen, why?! vi sjunger att vi älskar vårt land! Att vi är stolta att vara ifrån Sverige! Låt oss älska vårt egna land.

Visst det är jätte roligt för muslimerna som kommer till sverige att dom blir en del av samhället och kan känna sig hemma genom att ta med sig sin religion MEN låt ändå Sverige vara svenskt.
Det blir lite fel när svenska skolor, som sagt, inte längre sjunger nationalsången på avslutningarna, att vissa skolkök inte längre serverar fläskkött… och så ska muslimerna helt plötsligt ha böneutrop en gång i veckan?

Varför ska sverige backa för? varför måste vi sluta vara Sverige för? Självklart kommer jag personligen inte att påverkas negativt av ett böneutrop en gång i veckan, för jag skiter fullständigt i religion, men det är själva principen att ett svensk samhälle mer och mer ska anpassa sig efter islamsk kultur och religion. Jag tycker att det är extremt fel. Tyvärr. Folk har rätt att tro på exakt vad dom vill och det accepterar jag för det är en helt annan sak.

Det är som när en svensk tjej åker till ett muslimskt land och tvingas sätta på sig mer kläder för att där får inte en kvinna visa mycket hud. När man åker till "deras" länder måste man gå efter "deras" regler, men icke så nicke är det så i Sverige...

OCH jag är inte rasist för att jag skriver detta. detta är bara en principsak. jag har INGET emot utlänningar.

kände att jag bara var tvungen att skriva detta...



Inga kommentarer: